V předškolním věku:
- Přílišná a jakoby nevědomá živost a pohyblivost.
- Nesprávná posloupnost pohybového vývoje a řeči v batolecím věku (dítě nejdřív začalo lézt, potom teprve sedět, nebo nelezlo vůbec, začne mluvit hned ve větách, nepředcházejí slabiky a slova).
- Nepřiměřeně silné reakce na slabé podněty nebo naopak jakoby „bez emocí“ — nepociťuje strach, radost, veselí, úlek, pocity viny a atd. v situacích, kdy by se měly uvedené emoce projevovat.
- Hraní si bez plánu, osnovy, příběhu.
- Nezájem o hračky.
- Potíže s přizpůsobením v kolektivu.
- Uzavřenost, nezájem odpovídat na otázky.
- Poruchy řeči.
Ve školním věku:
- Hyperaktivita.
- Neúspěch ve škole ve všech předmětech nebo výkyvy z jedniček na pětky.
- Špatná paměť.
- Neposednost, nepozornost, roztržitost.
- Špatné psaní stranově obrácených písmen — b, p, d a čísel 5, 4, 3
- Dyslexie, dysgrafie, dyskalkulie…
- Nepřiměřená únava, pomalost
- Obtíže s organizační činnosti (například, samostatně psát domácí úkoly, příprava navýuku apod.)
- Neschopnost dodržovat pravidla nebo udržet pozornost na probíhající činnosti (špatné chování ve škole, nevědomé neplnění zadání)
- Nemá přátele a kamarády (nepřijetí ze strany vrstevníků nebo neexistence potřeby komunikovat s vrstevníky)
- Špatně mluví a vyslovuje.
No Comments